ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از شیوه های نوین و تازه ای می باشد که هدف اصلی آن ، عکاسی از صنعت به صورت حرفه ای و کاملا هنرمندانه می باشد.

نورپردازی

عامل مؤثر و مهمی در زیبایی عکاسی و تصاویر گرفته شده می باشد.

نورپردازی سافت ( یا نرم )

یکی از مقدمات نورپردازی، این است که فلاش دوربین را قطع کنیم. در این روش برای تامین نور محیط و نورپردازی، از فلاش استودیویی همراه با سافت باکس استفاده می شود که برای آن زاویه 135 درجه را تنظیم میکنیم.

جهت عکسبرداری در صنعت و تبلیغات، حالت دوربین را از اتوماتیک به تنظیم دستی تغییر می دهیم؛ پس از آن میزان سرعت شاتر را با سفیدی بک گراند و میزان تابش نور و دیافراگرام 10/F تنظیم می کنیم.

زاویه انعکاس برای نورپردازی

نورپردازی در عکاسی صنعتی نسبت به سوژه عکس و نوع و جنس این سوژه گوناگون می باشد؛ به ویژه در جواهرات زیرا روشنایی و برگشت نور حساس  بوده و به دقت بالا احتیاج دارد. استفاده از انعکاس نور در عکاسی صنعتی ، تصاویر بسیار زیبایی را به وجود می آورد.

زاویه 90 درجه

زاویه میان سافت باکس و دوربین را در زاویه 90 درجه تنظیم می کنیم وعکاسی را انجام می دهیم. مقدار انعکاس نور 2 برابر می شود و زیبایی خاصی به آن می بخشد.

زاویه 180 درجه 

سافت باکس مقابل دوربین قرار می گیرد یعنی زاویه بین آن ها 180 درجه می باشد. در این شرایط انعکاس نور زیاد شده، جزئیات بیشتری نمایش داده شده و تصاویر بهتری را می توان ضبط کرد، البته همانطور که در بالا نیز اشاره شد تنظیم زاویه تابش نور بیشتر به موضوع عکاسی بستگی دارد.

مقداری نور که به اجسام تابانده شده، مجددا به سوی آن بازتابش می کند. این شیوه با بهره گیری از پرده سفید و یا روکش سفید انجام می شود.بازتابش نور موجب روشن تر شدن تصاویر، کاهش کنتراست تصاویر و نرم تر شدن سایه های اجسام می شود.

افزودن درخشش

سعی می کنیم درخشش بخش های ریز را افزایش دهیم و جزئیات را نمایش دهیم. این شرایط با اضافه کردن منبع نور دیگری امکان پذیر است مانند: آینه معمولی یا کارت رفلکتور نقره ای با زاویه مناسب صورت می گیرد. جهت رنگ دهی به اجسام و داشتن های لایت و زمینه ای با رنگ متفاوت می توان از فوم های رنگی بهره برد تا عکس ها را از شکل سفید و سیاه درآورده و یه کمی از رنگ را به خود می گیرند.